Köpvillkor
Köpvillkor
Med anledning av EU:s nya dataskyddsförordning, GDPR (General Data Protection Regulation) har våra köpvillkor med vår personuppgiftspolicy uppdaterats den 21/4 2022.
I detta dokument finner du köpvillkoren för 112ink & Eko-print. Köpvillkoren är uppdelade i en del för privatpersoner och en del för företag. Köpvillkoren för privatpersoner presenteras i sin helhet först, följt av köpvillkoren för företag.
Klicka här för att komma direkt till köpvillkoren för företag.
Köpvillkor – privatpersoner
Dessa vid var tid gällande köpvillkor för konsumenter gäller när du som konsument (nedan kallat ”du”) beställer varor hos 112ink & Eko-print. Genom att beställa accepterar du dessa villkor.
1. Åldersgräns vid beställning
2. Betalning
3. Leveransinformation och leveranstid
4. Restnotering
5. Frakt
6. Ansvar för transport
7. Outlöst beställning
8. Ångerrätt
9. Garanti
10. Felskrivningar m.m.
11. Reklamationer
12. Force Majeure
13. Vår behandling av dina personuppgifter
14. Tvist och lagval
15. Ändring av avtalsvillkoren
16. Kontakt och övrig information
1. Åldersgräns vid beställning
112ink & Eko-print ingår endast avtal med myndig person. För att handla på 112ink & Eko-prints hemsida måste du ha fyllt 18 år.
2. Betalning
Vid fakturabetalning behöver ditt köp verifieras med Bank-ID för att kunna genomföras.
Priserna anges i "kr" som avser svenska kronor (SEK) inklusive moms. Det finns möjlighet att på 112ink & Eko-prints hemsida även se priserna exklusive moms genom att ändra inställningarna. Avgifter för frakt tillkommer. BankID-identifiering krävs vid samtliga kreditköp.
Vi erbjuder följande betalsätt:
BETALNING VIA QLIRO
Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det betalningsalternativ som passar dig.
Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter.
QLIRO FAKTURA
Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet.
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit.
För mer information om Qliros villkor klicka här.
QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE”
Köp nu - Betala Senare
Ränta 0%
Uppläggningsavgift 39 kr.
Inga ytterligare avgifter tillkommer.
Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden.
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.
Fullständiga villkor: Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
QLIRO KONTO & DELBETALNING
När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt.
Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.
Följande alternativ finns för delbetalning
Betalsätt | 3 mån | 6 mån | 12 mån | 36 mån | Konto* |
Uppläggningsavgift | 95 kr | 195 kr | 295 kr | 395 kr | 0 % |
Administrationsavgift | 39 kr | 39 kr | 39 kr | 39 kr | 29 % |
Årsränta | 0% | 0% | 0% | 9,95 % | 19,90 % |
Exempel vid ett köp om 10 000 kr
Effektiv ränta | 11,49 % | 13,2 % | 12,31% | 19,77% | 29,22% |
Att betala per månad | 3 394 kr | 1728 kr | 887 kr | 362 kr | 955 kr |
Total kostnad | 10 182 kr | 10 369 kr | 10 643 kr | 13 047 kr | 11 458 kr |
*Gäller vid avbetalning över 12 månader |
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.
Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
KORTBETALNING
Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS.
För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/
Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning.
För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA, Mastercard och AMEX för betalningar över Internet.
Så här går det till:
1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver.
2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren. Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
4. Köpsumman reserveras först på ditt konto.
5. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.
DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY
Handla och betala direkt från ditt bankkonto.
Så här går det till:
1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan.
2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med bank-id eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning.
3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet.
4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en §äftelse skickas ut.
PAYPAL
Betala snabbare och säkrare genom att använda PayPal. Du kan välja att finansiera din
betalning från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto.
SWISH
Betala snabbt och smidigt med mobilen – anslut dig till Swish genom att koppla ditt mobilnummer till ditt bankkonto. Välj Swish som betalsätt i kassan och följ instruktionerna. Du kan behöva godkänna betalningen med bank-ID. Swish är inte tillgängligt vid prenumeration.
Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas efter genomfört köp.
3. Leveransinformation och leveranstid
Vi levererar våra försändelser inom Sverige. Läs mer här om vilka leveransalternativ som vi erbjuder.
Vid leveranssätt ”Leverans till dörr” räknas försändelsen som överlämnad och att den kommit i kund besittning om; kund själv har valt detta leveranssätt och det finns fotobevis på att leverans har skett hos kund.
Om du betalat en leverans i förskott och din leverans är försenad har du rätt att häva köpet om förseningen är av stor betydelse för dig. Vi betalar tillbaka pengarna inom 30 dagar. Kontakta kundtjänst om du behöver hjälp med detta.
4. Restnotering
Om en vara är tillfälligt slut restnoteras hela beställningen tills dess att full leverans kan ske. Du kan dock alltid avbeställa restnoterad vara.
5. Frakt
Frakt om 49 kr tillkommer för varje beställning. Vid leveranser upp till 2 kg levereras godset per brev. Beställningar över 2 kg eller skrymmande paket levereras med postpaket (hämtas ut på Postens aviserade utlämningsställe).
6. Ansvar för transport
Vid transport från 112ink & Eko-print till dig är 112ink & Eko-print ansvarigt om varan skadas eller kommer bort under transporten.
Vid transport från dig till 112ink & Eko-print är du ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten, om inte annat särskilt anges i dessa villkor.
7. Outlöst beställning
Om 112ink & Eko-print får tillbaka en försändelse som inte lösts ut från utlämningsstället förbehåller sig 112ink & Eko-print rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur. Det innebär att kunden debiteras både frakten när försändelsen skickas från oss och returkostnaderna när paketet skickas tillbaka till oss.
8. Ångerrätt
Som kund hos 112ink & Eko-print har du rätt att ångra ett köp enligt reglerna om ångerrätt.
Vill du utnyttja ångerrätten måste du kontakta 112ink & Eko-print inom 30 dagar från det att du tog emot varan, förslagsvis genom att kontakta vår kundtjänst via info@112ink.se och informera oss om att du vill utnyttja ångerrätten samt meddela oss ditt faktura- och kundnummer. Du måste sedan skicka tillbaka varan till 112ink & Eko-print inom 14 dagar från att du meddelade oss.
För att kunna ångra köpet måste varan vara i väsentligt oförändrat skick när den returneras. Detta betyder att varan endast får ha förändrats i obetydlig grad från tidpunkten då du tog emot varan. Alla tillbehör som du tog emot tillsammans med varan ska inkluderas i returförsändelsen. Du har rätt att undersöka varan som du har köpt. Undersökningen måste dock utföras med varsamhet och inte göras mer omfattande än vad som är nödvändigt. Du har rätt att öppna förpackningen om det behövs för att undersöka varan. För förbrukningsprodukter, exempelvis men inte begränsat till, bläckpatroner och toner, krävs dock att plombering, skyddsplast och dylikt inte får vara bruten.
Vi rekommenderar att du sparar originalförpackningen och emballaget att skicka tillbaka varan i. Till returförsändelsen ska bifogas information så att det tydligt framgår att returen kommer från dig och vilken order som avses. Detta kan ske genom att du returnerar varan tillsammans med fakturan eller en kopia av denna. Du kan också använda det standardformulär för ångerrätt som Konsumentverket tillhandahåller.
Returadressen för återsändande är:
112ink & Eko-print
Box 1644
SE-758 53 Uppsala
Sverige
Vid utnyttjande av ångerrätten bekostar du själv returfrakten. Tänk på att du själv ansvarar för att returen kommer fram. Om varan försvinner eller förstörs under returen är det alltså du som ansvarar för förlusten eller skadan.
Återbetalning av den betalda summan (med avdrag för eventuell värdeminskning till följd av att varan hanterats i större utsträckning än nödvändigt) sker så snart det är möjligt och i vart fall inom 14 dagar från det att vi tagit emot den returnerade varan (förutsatt att villkoren för ångerrätten är uppfyllda). Vid kortbetalning kommer återbetalningen att ske till det kort med vilket du genomfört köpet. I övriga fall kommer vår kundtjänst att kontakta dig för kontouppgifter till det konto du vill att vi skall återbetala pengarna till.
9. Garanti
112ink & Eko-print garanterar att varorna kan användas i de produkter som varorna anges passa till på 112ink & Eko-prints hemsida. 112ink & Eko-print garanterar att varorna inte skadar de produkter som varorna anges passa till på 112ink & Eko-prints hemsida.
Dessa garantier gäller förutsatt att de produkter som varorna från 112ink & Eko-print ska användas i är tillverkade för användning inom EES-området.
Om produkten inte fungerar på avsett sätt garanterar 112ink & Eko-print utbyte till ny produkt. Din garanti på skrivaren gäller oavsett vilket märke på bläckpatron eller tonerkassett du väljer att använda.
1 års garanti gäller om inget annat anges. 112ink & Eko-prints eget varumärke har 3 års garanti. I övrigt gäller tillverkarens garantier.
Om du har HP+ kan vi inte garantera att produkter av våra egna märken fungerar i din skrivare, i detta fall fungerar enbart de originalprodukter från HP som du finner på din skrivarmodells sida.
10. Felskrivningar mm
112ink & Eko-print reserverar sig för eventuella felskrivningar på 112ink & Eko-prints hemsida. Bilderna på varorna avser att illustrera varorna, men återger inte nödvändigtvis varornas exakta utseende eller beskaffenhet. 112ink & Eko-print förbehåller sig rätten till att ändra samtlig information, inklusive men inte begränsat till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering.
112ink & Eko-print reserverar sig för slutförsäljning och förändringar i produktsortimentet.
11. Reklamationer
Om du fått en felaktig eller fellevererad vara ber vi dig kontakta kundtjänst via info@112ink.se så vi kan rätta till eventuellt fel. Transportkostnaderna för returfrakt och ersättningsleverans sker naturligtvis utan kostnad för dig.
För att du ska ha rätt att göra gällande ett fel på varan, felleverans, transportskada eller en vara som var trasig vid leveranstillfället måste du reklamera felet inom skälig tid (2 månader) från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts.
Reklamerar du inte inom tre år från det att du tagit emot varan förlorar du rätten att åberopa felet.
Ersättning görs för alla kostnader som du har rätt till enligt tvingande lagstiftning. Åter¬betalningen ska ske utan onödigt dröjsmål från beslut om godkänd reklamation.
12. Force Majeure
Om part förhindras att fullgöra sina åtaganden av omständighet som part inte kunnat råda över såsom blixtnedslag, arbetskonflikt, eldsvåda, ändrad myndighetsbestämmelse, myndighets ingripande samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständigheter som angivits, ska detta utgöra befrielsegrund som medför framflyttning av tidpunkt för prestationen och befrielse från skadestånd och andra eventuella påföljder.
13. Vår behandling av dina personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du besöker vår hemsida eller köper våra produkter kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig eller av våra samarbetspartners i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och vår Personuppgiftspolicy.
Du kan komma att bli kontaktad av oss eller någon av våra samarbetspartners i marknadsföringssyfte efter att du handlat hos oss. Kontakt kan komma att ske via e-post, SMS, postala utskick eller på andra sätt.
För närmare information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs mer i vår Personuppgiftspolicy som du finner här.
14. Tvist och lagval
På dessa villkor ska svensk rätt tillämpas. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
Kontaktinformation
ARN:
https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämndenv
Box 174
101 23 Stockholm
European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR):
https://ec.europa.eu/odr
15. Ändring av avtalsvillkoren
112ink & Eko-print har rätt att ändra dessa avtalsvillkor från tid till annan. De villkor som anges på 112ink & Eko-prints hemsida när du beställer från 112ink & Eko-print gäller för den aktuella beställningen.
16. Kontakt och övrig information
112ink & Eko-print är registrerat med säte i Uppsala.
Org. nr. 556712-5777
Box 23027
750 23 Uppsala
SVERIGE
För kontakt hänvisas till 112ink & Eko-prints kundtjänst, e-postadress info@112ink.se.
Köpvillkor – företag
Dessa vid var tid gällande köpvillkor för företag gäller varje gång en företagskund (nedan kallad ”kunden”) beställer varor från 112ink & Eko-print (org nr 556664-4968) på 112ink & Eko-prints hemsida. Genom att beställa accepterar kunden dessa villkor.
1. Betalning
2. Säkerhet
3. Äganderättsförbehåll
4. Leveransinformation och leveranstid
5. Restnotering
6. Frakt
7. Ansvar för transport
8. Outlöst beställning
9. Återköp
10. Garanti
11. 112inks ansvar
12. Felskrivningar mm
13. Reklamationer
14. Force Majeure
15. Vår behandling av dina personuppgifter
16. Ändring av avtalsvillkoren
17. Tvist
18. Kontakt
1. Betalning
Priserna anges i svenska kronor inklusive moms. Det finns möjlighet att på 112ink & Eko-prints hemsida även se priserna exklusive moms genom att ändra inställningarna. Avgifter för frakt tillkommer. BankID-identifiering krävs vid samtliga kreditköp.
Vi erbjuder följande betalsätt.
Faktura
För att få betala mot faktura krävs att kunden uppger sitt organisationsnummer. Vid varje betalning mot faktura förbehåller sig 112ink & Eko-print rätten att göra en kreditupplysning och att avslå ansökan eller begränsa köputrymmet baserat på kreditupplysningen.
Om fakturabetalning skulle avslås kan kunden alltid välja ett av de andra betalsätt 112ink & Eko-print erbjuder, dvs. kortbetalning eller betalning med PayPal. För företagskunder gäller en maxgräns om 20 000 kronor inklusive moms första gången kunden betalar mot faktura. Därefter kan 112ink & Eko-print komma att justera maxgränsen. Företagskunder som önskar ansöka om en högre maxgräns kan kontakta kundtjänst via info@112ink.se.
Fakturan medföljer försändelsen av varan såvida du inte angivit separat faktura- och leveransadress. Fakturan ska betalas inom 30 dagar från fakturadatum. Ingen fakturaavgift tillkommer. Vid försenad betalning utgår även dröjsmålsränta samt i förekommande fall ersättning för betalningspåminnelser och inkassokostnader enligt lag.
Anmärkningar mot faktura skall ske inom 10 dagar från fakturadatum.
Kortbetalning
112ink & Eko-print accepterar för närvarande Visa, MasterCard, American Express och Eurocard. Kortbetalning hanteras av 112ink och Eko-prints betalningspartner Adyen N.V, se avsnittet Säkerhet nedan. För företag är högsta tillåtna ordersumma vid kortbetalningar 20 000 kronor inklusive moms. Pengarna reserveras på kundens konto när kunden godkänner beställningen och dras leveransdagen.
CVV eller CVC är en tre- eller fyrsiffrig verifieringskod som används för att öka säkerheten vid betalning med kort på Internet. CVV-kod (VISA) eller CVC-kod (Mastercard/Eurocard) är tryckt i signaturfältet på baksidan av kortet och är alltid de tre sista siffrorna. På American Express återfinns CVV-koden på kortets framsida och utgörs av de fyra sista siffrorna till höger om kortnumret.
2. Säkerhet
Alla betallösningar via kort (exempelvis Visa, Mastercard, American Express och Discover), via bank (exempelvis Trustly), eller via mobil (exempelvis Swish, ApplePay och GooglePay) hanteras av 112inks betalningspartner Adyen N.V. vars betallösning uppfyller kraven för den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS som kortbolagen VISA, Mastercard, American Express och Discover har enats om. Betallösningen tillämpar 3D secure, en teknisk säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard i syfte att ge kortutgivaren möjlighet att verifiera sin kortkunds identitet vid handel på internet. Överföringar mellan kund och 112ink, samt mellan 112ink och Adyen N.V., krypteras med SSL. SSL står för Secure Socket Layer och innebär att kortinformationen skickas via en säker förbindelse, innebärande att ingen obehörig kan se din kortinformation. 112ink hanterar eller lagrar aldrig dina kortuppgifter.
CVV eller CVC är en tre- eller fyrsiffrig verifieringskod som används för att öka säkerheten vid betalning med kort på internet. CVV-kod (Visa) eller CVC-koden (Mastercard/Eurocard), är tryckt i signaturfältet på baksidan av ditt kort och är alltid de tre sista siffrorna. På American Express hittar du CVV-koden på kortets framsida, och är då de fyra siffrorna till höger om kortnumret.
För ytterligare information om Adyen N.V, klicka här.
3. Äganderättsförbehåll
Alla varor förblir 112ink & Eko-prints egendom till dess att full betalning har erlagts.
4. Leveransinformation och leveranstid
Vi levererar våra försändelser inom Sverige. Läs mer här om vilka leveransalternativ som vi erbjuder.
Vid leveranssätt ”Leverans till dörr” räknas försändelsen som överlämnad och att den kommit i kund besittning om; kund själv har valt detta leveranssätt och det finns fotobevis på att leverans har skett hos kund.
Om du betalat en leverans i förskott och din leverans är försenad har du rätt att häva köpet om förseningen är av stor betydelse för dig. Vi betalar tillbaka pengarna inom 30 dagar. Kontakta kundtjänst om du behöver hjälp med detta.
5. Restnotering
Om en vara är tillfälligt slut restnoteras hela ordern tills dess att full leverans kan ske. Kunden kan dock alltid avbeställa restnoterad vara.
6. Frakt
Vid leveranser upp till 2 kg levereras godset per brev. Beställningar över 2 kg eller skrymmande paket levereras med företagspaket.
7. Ansvar för transport
Vid transport från 112ink & Eko-print till kunden är 112ink & Eko-print ansvarigt om varan skadas eller kommer bort under transporten. Vid transport från kunden till 112ink & Eko-print är kunden ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten, om inte annat särskilt anges i dessa villkor.
8. Outlöst beställning
Om 112ink & Eko-print får tillbaka en försändelse som inte lösts ut från utlämningsstället förbehåller sig 112ink & Eko-print rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur. Det innebär att kunden debiteras både frakten när försändelsen skickas från oss och returkostnaderna när paketet skickas tillbaka till oss.
9. Återköp
112ink & Eko-print accepterar återköp inom 30 dagar från den dag då varan levererats till kunden.
Vill kunden utnyttja möjligheten till återköp ska kunden inom 30 dagar från den dag då varan har leverats till kunden kontakta 112ink & Eko-prints kundtjänst via info@112ink.se och meddela sitt faktura- och kundnummer samt eventuellt andra uppgifter som kan behövas för återköpet samt sända tillbaka varan till 112ink & Eko-print.
Rätten till återköp gäller endast vara som är i oförändrat skick när den returneras. Alla tillbehör som kunden tog emot tillsammans med varan ska inkluderas i returförsändelsen. Originalförpackningen får inte ha brutits eller på annat sätt skadats. För förbrukningsprodukter, exempelvis men inte begränsat till, bläckpatroner och toner krävs att plombering, skyddsplast och dylikt inte får vara bruten.
Vi rekommenderar att du sparar originalförpackningen och emballaget att skicka tillbaka varan i. Till returförsändelsen ska bifogas information så att det tydligt framgår att returen kommer från kunden och vilken beställning som avses. Detta kan ske genom att kunden returnerar varan tillsammans med fakturan eller en kopia av denna.
Returadressen för återsändande är:
112ink & Eko-print
Box 1644
SE-758 53 Uppsala
Sverige
112ink & Eko-print kan enbart ta emot returnerade försändelser som skickas som brev eller paket via posten. Vid utnyttjande av möjligheten till återköp bekostar kunden själv returfrakten. Om varan försvinner eller skadas under returen är det kunden som ansvarar för förlusten eller skadan.
Återbetalning sker inom 30 dagar från det att vi tagit emot den returnerade varan förutsatt att villkoren för återköp är uppfyllda. Vid kortbetalning kommer återbetalningen att ske till det kort med vilket du genomfört köpet. I övriga fall kommer vår kundtjänst att kontakta dig för kontouppgifter till det konto du vill att vi skall återbetala pengarna till.
10. Garanti
112ink & Eko-print garanterar att varorna kan användas i de produkter som varorna anges passa till på 112ink & Eko-prints hemsida. 112ink & Eko-print garanterar att varorna inte skadar de produkter som varorna anges passa till på 112ink & Eko-prints hemsida. Dessa garantier gäller förutsatt att de produkter som varorna från 112ink & Eko-print ska användas i är tillverkade för användning inom EES-området.
Om produkten inte fungerar på avsett sätt garanterar 112ink & Eko-print utbyte till ny produkt. Din garanti på skrivaren gäller oavsett vilket märke på bläckpatron eller tonerkassett du väljer att använda.
1 års garanti gäller om inget annat anges. 112ink & Eko-prints eget varumärke har 3 års garanti. I övrigt gäller tillverkarens garantier.
11. 112ink & Eko-prints ansvar
Vid brott mot garantin ska 112ink & Eko-print avhjälpa felet eller leverera en ersättningsvara. I den mån 112ink & Eko-print bedömer att detta inte är möjligt ska 112ink & Eko-print återbetala vad kunden har erlagt i betalning för varan till 112ink & Eko-print.
112ink & Eko-prints ersättningsskyldighet för brott mot garantin eller detta avtal är begränsad till det belopp (inklusive fraktkostnad) som kunden har erlagt till 112ink & Eko-print för den eller de varor som 112ink & Eko-prints brist avser.
Utöver vad som uttryckligen anges i dessa villkor har 112ink & Eko-print inget ansvar för fel och förseningar och svarar inte för någon skada, vare sig direkt eller indirekt.
12. Felskrivningar mm
112ink & Eko-print reserverar sig för eventuella felskrivningar på 112ink & Eko-prints hemsida. Bilderna på varorna avser att illustrera varorna, men återger inte nödvändigtvis varornas exakta utseende eller beskaffenhet. 112ink & Eko-print förbehåller sig rätten att ändra samtlig information, inklusive men inte begränsat till, priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering.
112ink & Eko-print reserverar sig för slutförsäljning och förändringar i produktsortimentet.
13. Reklamationer
Kunden måste kontrollera alla varor vid ankomst för att verifiera att de är felfria och att rätt varor har levererats. Om kunden vill göra gällande påföljder avseende ett fel i varan, felleverans eller transportskada ska kunden göra det skriftligen inom skälig tid efter det att kunden märkt eller borde ha märkt felet. Reklamationen ska ske genom att kunden kontaktar kundtjänst via info@112ink.se och uppger beställnings- och fakturanummer samt orsak till reklamationen så att 112ink & Eko-print kan ta ställning till reklamationen. Reklamationen måste ske senast 14 dagar efter det att varorna har kommit kunden tillhanda. Om reklamation inte sker inom denna tid har kunden inte någon rätt att göra gällande fel enligt ovan mot 112ink & Eko-print.
Om en vara är felaktig sker transportkostnaderna för eventuell returfrakt och ersättningsleverans utan kostnad för kunden.
14. Force Majeure
Om part förhindras att fullgöra sina åtaganden av omständighet som part inte kunnat råda över såsom blixtnedslag, arbetskonflikt, eldsvåda, ändrad myndighetsbestämmelse, myndighets ingripande samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständigheter som angivits, ska detta utgöra befrielsegrund som medför framflyttning av tidpunkt för prestationen och befrielse från skadestånd och andra eventuella påföljder.
15. Vår behandling av dina personuppgifter
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du besöker vår hemsida eller köper våra produkter kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig eller av våra samarbetspartners i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning och vår Personuppgiftspolicy.
Du kan komma att bli kontaktad av oss eller någon av våra samarbetspartners i marknadsföringssyfte efter att du handlat hos oss. Kontakt kan komma att ske via e-post, SMS, postala utskick eller på andra sätt.
För närmare information om hur vi hanterar dina personuppgifter, läs mer i vår Personuppgiftspolicy som du finner här.
16. Ändring av avtalsvillkoren
112ink & Eko-print har rätt att ändra dessa avtalsvillkor från tid till annan. De villkor som anges på 112ink & Eko-prints hemsida när du beställer från 112ink & Eko-print gäller för den aktuella beställningen.
17. Tvist
Tvister som uppstår i anledning av detta avtal ska avgöras av svensk domstol. Svensk lag ska tillämpas på tvisten.
18. Kontakt
112ink & Eko-print
Org. nr 556712-5777
Box 23027
750 23 Uppsala
SVERIGE
För kontakt hänvisas till 112ink & Eko-prints kundtjänst, e-postadress info@112ink.se.